کد خبر: ۱۶۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 اسلام یک نیروی مرده نیست

 شهید حسین بصیرت در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: به جبهه می‌روم تا به همه نشان دهم اسلام جوان شده و به همه بگویم اسلام یک نیروی مرده نیست که بلکه اسلام نیرویی است که حتی در دوران علم هم می‌تواند رهنما و رهگشا باشد.  

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید حسین بصیرت ۳۰ اسفندماه سال ۱۳۴۵ در روستای گرم‌آباد شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود، در هفت‌سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در رشته تجربی گذراند، سال ۱۳۵۵ با خانواده در مرودشت ساکن شدند، با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام دهم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید، پیکر پاکش در گلزار شهدای گرم‌آباد مرودشت به خاک سپرده شد.

 

 اسلام یک نیروی مرده نیست


 وصیت شهید: 


 بسم‌الله الرحمن الرحیم اکنون که عازم جبهه هستم شوق و علاقه‌ای در وجودم شعله‌ور گشته و تمام روح و تنم را دربرگرفته، شوق و علاقه انجام‌ وظیفه الهی و ترک‌نکردن جهاد، ولی وای بر من اگر این شوق و علاقه به قصد خودنمایی باشد، وای بر من اگر این شوق و علاقه ذره‌ای هدف غیرالهی داشته باشد و وای بر من اگر ذره‌ای خود و نفسانیات را در این امر مهم شرکت دهم.


 به جبهه می‌روم؛ زیرا معنای سعادت و زندگی را در آنجا درک می‌کنم و می‌روم تا معنای إنَّ الحیاةَ عقیدةٌ و جهادٌ را بیشتر و بهتر درک کنم، به جبهه می‌روم تا همچون سست عناصران بی‌تفاوت و زبون نباشم؛ بلکه همچون امام حسین (ع) زندگی را عقیده بدانم و جهاد در انتهای راه رستگاری و به همه نشان دهم اسلام جوان شده و به همه بگویم اسلام یک نیروی مرده نیست که بلکه اسلام نیرویی است که حتی در دوران علم هم می‌تواند رهنما و رهگشا باشد.


 در آخر از همه برادران و خواهران و از پدر و مادرم و اقوام و آشنایان و دوستان طلب عفو و بخشش دارم و اگر ناراحتی از من حقیر دیده‌اند، مرا ببخشایند.


 پدر امیدوارم شما ناراحت نباشید و مادرم و بقیه که ناراحت من هستند بگویید هیچ ناراحتی و غم و غصه‌ای نداشته باشید؛ چون والله خیر حافظا (خدا بهترین محافظ است) من ان‌شاءالله اگر در حمله به فیض شهادت رسیدم مرا حلال کنید و از همین‌جا با شما خداحافظی می‌کنم و از همه شما طلب عفو بر خطاهایم دارم.

توکل بر خدا کنید تا از دغدغه و اضطراب بیرون بیایید. به امید پیروزی اسلام در تمام میادین مبارزه جهانی.

انتهای خبر/
 
 

نظرات بینندگان